Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ / ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ - ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

ΤΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΤΟΥ GABRIEL SHAI

Σ

 


Η επίθεση που προκάλεσε ένα μικρό κόκκινο συναγερμό στον Οργανισμό Ασφαλείας του Ισραήλ (Shin-Bet / ISA) και τη βίαιη πραγματικότητα, μεταμόρφωσε το Επιχειρησιακό Κραβ Μαγκά από μια δέσμη ιδεών σε μια μεθοδολογία που έχει αποκτήσει μεγάλη δυναμική σε όλο τον κόσμο. Μια ιστορία για αφύπνιση, όνειρα και έναν οδηγό για τη ζωή.

 

Διαφορετικές μέθοδοι του καράτε, ΜΜΑ, Capoeira, Muai Tai, τζούντο και μαθήματα Αυτοάμυνας. Πολεμικές Τέχνες από το Τόκιο έως τη Νέα Υόρκη. Μυστηριώδεις μυστικά και ριζοσπαστικές τάσεις. Μεταξύ πλήθος θεωριών, τις υποσχέσεις και τις φιλοδοξίες, ένα πρόσωπο που δείχνει τον δρόμο, ανέπτυξε μια επανάσταση στον τομέα αυτό. Μια αλλαγή του νου, όχι της δράσης, ένα καινοτόμο μυαλό που έχει μάθει το μάθημα από την ισραηλινή εμπειρία.

 

"Ως νέος εκπαιδευτής στο Οργανισμού για την Ασφάλεια του Ισραήλ, συνειδητοποίησα ότι το παραδοσιακό και στρατιωτικό Κραβ Μαγκά που εφαρμόζαμε, δεν ήταν κατάλληλο για τις ανάγκες των μονάδων που λειτουργούν στον οργανισμό», θυμάται ο Gabi (Gabriel) Shai.

 

"Η δολοφονία ενός αξιωματικού των μυστικών υπηρεσιών μας, ήταν το έναυσμα που μας οδήγησε να καταλάβουμε ότι αυτό που κάνουμε δεν είναι τόσο κατάλληλο". Λόγω του επιχειρησιακού ρόλου του, δεν είχε εκπαιδευτεί για τον αγώνα, αλλά είχε παραδοσιακά εργαλεία αυτοάμυνας που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των βασικών καταστάσεων.

 

Κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης, η πηγή πήγε να φτιάξει καφέ, αλλά αντ 'αυτού, επέστρεψε με πιπέρι στο χέρι του, το έριξε στα μάτια του αξιωματικού και τον σκότωσε με ένα μαχαίρι. Σε αυτό το σημείο, αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε ότι κάτι πρέπει να αλλάξει και αρχίσαμε να εκπαιδεύουμε με τρόπους που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Καταλάβαμε ότι είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί ένα ειδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για κάθε μονάδα και κάθε επιχειρησιακή λειτουργία, προσαρμοσμένη ειδικά για το περιβάλλον και τους συγκεκριμένους κινδύνους. "

 

Το Επιχειρησιακό Κραβ Μαγκά, μια μεθοδολογία που αναπτύχθηκε από τον Shai, διαδόθηκε τα τελευταία χρόνια σε αρκετές χώρες, φύτρωσε από την εν λόγω κλήση αφύπνισης. «Αφού είχα αποσυρθεί από την υπηρεσία, αποφάσισα να καθίσω και να αρχίσω να γράφω. Άρχισα να κάνω αλλαγές στην άγραφη θεωρία, επειδή δεν είχε διεξαχθεί μια επίσημη διαδικασία έτσι ώστε να καθορίσω από πού θα αρχίσω. Στην αρχή είχαμε την κότα και στη συνέχεια με την αποχώρησή μου, άρχισα να σκέφτομαι πώς να γεννήσει φρέσκα αυγά ".


Ο Gabriel Shai (Schain) γεννήθηκε στην Αργεντινή και τον προσέλκυσε ο αθλητισμός από την παιδική του ηλικία. Στο club της εβραϊκής κοινότητας εκπαιδεύτηκε στο τζούντο, την πυγμαχία και την αυτοάμυνα. Σε νεαρή ηλικία αποφάσισε να κάνει μια ριζική αλλαγή στη ζωή του. «Ήρθα στο Ισραήλ το 1972, ήρθα ως εθελοντής, αλλά γνωρίζοντας ότι είναι για το καλό". Λέει εκ των υστέρων.


"Ο αδελφός μου ήρθε το 1969 και έμεινε, και ήξερα ότι μόλις τελειώσω το γυμνάσιο θα πάω και θα παραμείνω . Ήρθα στο Kibbutz Beit Ζera και προς το τέλος του εθελοντισμού μου αποφάσισα να μελετήσω φυσική αγωγή. Εγγράφηκα στο Wingate, έδωσα εξετάσεις και έγινα δεκτός.

 

Τα απογεύματα υπήρχε μάθημα Κραβ Μαγκά για τους φοιτητές που ζουν στην ακαδημία. Εκπαιδεύτηκα κατά τη διάρκεια των τριών ετών της μελέτης μου και στη συνέχεια η Σχολή Αθλητισμού με προσέλαβε ως διευθυντή μιας «γενικής φυσικής εκπαίδευσης για νέους από περιθωριοποιημένες περιοχές».

 

Περιθωριακή νεολαία, αποκαλούνταν σε εκείνες τις ημέρες, οι νέοι που συμμετείχαν στη βία, τα ναρκωτικά και όλα τα συναφεί είδη. Η ιδέα ήταν να τους καθοδηγήσω ώστε να μπορούν να επιστρέψουν στις γειτονιές τους με ένα επάγγελμα και αυτο να χρησιμεύσει ως θετικό παράδειγμα. Ένα από τα θέματα ήταν το Κραβ Μαγκά (Διευκρινίζει ο Gabi: Δεν είχαν όλοι οι συμμετέχοντες σχέση με τα ναρκωτικά και τη βία, οι περισσότεροι από αυτούς ήταν συντριπτικά νέοι που ζουσαν σε αυτές τις" περιθωριακές "γειτονιές).

 

Ο νεαρός Gabi Shai άρχισε να εργάζεται ως βοηθός του Ίμι Λίχτενφελντ ιδρυτή του παραδοσιακού Κραβ Μαγκά και μυθική εικόνα σε όλες τις πτυχές του ισραηλινού συστήματος μάχης. (Διευκρίνιση του Gabi: δεν είχα δουλέψει με το IMI, αλλά είχα την τιμή να είμαι ο βοηθός του κατά τα ακαδημαϊκά έτη 1976 και 77, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης υπό την καθοδήγηση του Ίμι στο συγκεκριμένο μάθημα).

 

Στη συνέχεια εντάχθηκε στη μονάδα μηχανικής των Ενόπλων Δυνάμεων του Ισραήλ και αργότερα ως ένας επιχειρησιακός εκπαιδευτής, δουλεύοντας ως εκπαιδευτής Krav Maga και βοηθός του Eli Avikzar, διοικητή του Τμήματος Κραβ Μαγκά IDF. Μετά την στρατιωτική του θητεία και μετά από αρκετούς μήνες αυστηρού ελέγχου ασφάλειας, προσελήφθη στη Γενική Υπηρεσία Ασφαλείας (ISA), ως εκπαιδευτής Φυσικής Αγωγής και Κραβ Μαγκά. "Μετά από τρία χρόνια έγινα ο επικεφαλής του τμήματος Κραβ Μαγκά στο Shin Bet, μέχρι το 1988 που ταξίδεψα στο εξωτερικό σε διπλωματική αποστολή," αποκαλύπτει ο Shai.

 

«Πήγα μέσα από διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα και συμμετείχα σε επιχειρησιακές δραστηριότητες του οργανισμού, η οποία μου έδωσε την εμπειρία στον τομέα της προστασίας των αντιπροσωπειών, προσωπικότητες, των μεταφορών, της ναυσιπλοΐας, των αερομεταφορών, πληροφορίες, κλπ ήμουν επικεφαλής της ασφάλειας στην Πρεσβεία του Ισραήλ στη Χιλή και στη συνέχεια εργάστηκε στο τμήμα εκπαίδευσης της Εθνικής Ασφάλειας και μάχης της Σχολής ».

 


Το 1996, αποσύρθηκε νωρίς και βοήθησε στην ανάπτυξη του κέντρου εκπαίδευσης στην Καισάρεια? Ένα camp εκπαίδευσης που σύμφωνα με την επαγγελματική διαχείριση του μετατράπηκε σε κέντρο πολλαπλών χρήσεων για όλα τα είδη των μαθημάτων και της εκπαίδευσης για τους τομείς της ιδιωτικής και της κρατικής ασφάλειας. Αλλά μέσα του υπήρχε ένα αίσθημα ότι κάτι δεν γίνεται σωστά.

 

«Άνοιξα την εταιρεία μου ISIT και άρχισα να γράφω τη θεωρία και τη φιλοσοφία του OKM (Επιχειρησιακό Κραβ Μαγκά), η οποία μέχρι τότε δεν ήταν γραμμένη." Λέει για τις δυνάμεις ασφαλείας. «Υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για την πρόοδο. Ως επικεφαλής του τμήματος Κραβ Μαγκά, έφερα το δάσκαλό μου από το Wingate, Dr. Alberto Ayalon.

 

Δεν ειδικεύεται σε θέματα που σχετίζονται με την μάχη, αλλά ήταν αρκετά σοφός για να κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις. Είχε την ιδέα ότι η εκπαίδευση θα πρέπει να είναι αναπόσπαστη. Η παραδοσιακή μέθοδος βασίζεται για παράδειγμα: παίρνουμε ένα αστυνομικό και καθορίζουμε όλα τα επαγγελματικά ζητημάτα που ο ρόλος του απαιτεί.

 

Η φυσική κατάσταση, αυτοάμυνα, ανίχνευση υπόπτων, σκοποβολή, διαδικασίες, κτλ. Αφού είχε μάθει όλα τα επαγγελματικά θέματα, οι γνώσεις του είναι ενσωματωμένες με διαφορετικούς τύπους τακτικής άσκησης. Αλλά όταν λειτουργεί ένα πρόσωπο, το πράττει ως ενιαία μονάδα και δεν αρχίζουν να ενσωματώνονται τα διάφορα εξαρτήματα ξεχωριστά, τα οποία περιλαμβάνουν πολλά στοιχεία που επηρεάζουν την αντίδρασή του.


Το πρώτο βήμα ήταν η ενσωμάτωση του Κραβ Μαγκά στην εκπαίδευση με όπλα 

Το πρώτο σημάδι της επιτυχίας ήρθε ακόμη και πριν επισημοποιηθεί η θεωρία. "Το 1985, είχαμε δύο τρομοκρατικές επιθέσεις στην ισραηλινή αεροπορική εταιρεία El Al, στη Ρώμη και τη Βιέννη, την ίδια ημέρα και την ίδια στιγμή. Για πρώτη φορά, ένας από τους αστυνομικούς της ασφάλειας, των φοιτητών μας, ξέμεινε από σφαίρες ακριβώς σε μικρή απόσταση από έναν από τους τρομοκράτες. Σε αντίθεση με ότι είχαν διδαχθεί στο παρελθόν –από τη στιγμή που ξεμένετε από σφαίρες, θα πρέπει να περιορίσετε την σιλουέτα σας και να αντικαταστήστε το άδειο γεμιστήρα-, ξεκινήσαμε την ενσωμάτωση ασκήσεων του Κραβ Μαγκά σε παρόμοιες καταστάσεις, κάτι που δεν επιτρεπόταν να κάνουμε, μέχρι δύο χρόνια πριν από το περιστατικό.

 

Το τι έκανε ο αξιωματικός ασφαλείας, ήταν να χρησιμοποιήσει Κραβ Μαγκά, προκειμένου να εξουδετερώσει τον τρομοκράτη και στη συνέχεια να προχωρήσει για να αλλάξει τον άδειο γεμιστήρα. Το οποίο έδειξε ότι :οι αλλαγές που είχαμε αρχίσει να διδάσκουμε και πρακτικά, ήταν σωστές.

 

Αρχίσαμε να ενσωματώνουμε στοιχεία λήψης αποφάσεων και τον έγκαιρο εντοπισμό, ειδικά στον τομέα της εκπαίδευσης του Κραβ Μαγκά, για να αποφευχθεί η εστίαση μόνο στο τεχνικό τομέα. Αυτή ήταν η αρχή, αλλά εκείνη την εποχή ακόμα δεν ήξερα ότι έφερνα μια νέα ιδέα και, ότι κατά τα επόμενα χρόνια, θα ξεκινήσει μια διαδικασία αναγνώρισης της επιστημονικής βάσης για αυτό. Ήταν μια ιδέα, προσαρμογής της εκπαίδευσης για το περιβάλλον και το χαρακτήρα της επιχειρησιακής λειτουργίας, και την έναρξη ενσωμάτωσης των πλέον διαφορετικών σχετικών στοιχείων, όσο το δυνατόν περισσότερο. Δεν είναι όλες οι αλλαγές εύκολο να εκτελεστούν όμως "

 

Ποια είναι η διαφορά με το παραδοσιακό Krav Maga;
«Αφού αποσύρθηκα από την υπηρεσία άρχισα μια διαδικασία προσαρμογής της μεθοδολογίας, στις απαιτήσεις της αγοράς του πολίτη, επειδή στην αρχή, το OKM χρησιμοποιήθηκε μόνο ως εργαλείο για τη λειτουργία μονάδων της αστυνομίας, της ασφάλειας, της άμυνας, κ.λπ. Αλλά η κύρια αγορά είναι η αστική και η άποψή μου είναι ότι σε πολλές χώρες αμάχων λειτουργούν σε περιβάλλον που τους αναγκάζουν να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές της πρόληψης, τις ίδιες αρχές γνώσης και κατανόησης του περιβάλλοντος και τη συνεχή λήψη και ανάλυση των πληροφοριών για να αποφασίσουν πού και πότε να πάνε, και που δεν πρέπει να πάνε.

 

Υπάρχουν χώρες όπου, ακόμη, παίρνοντας ένα παιδί από τον παιδικό σταθμό, ή επιστρέφοντας στο σπίτι, είναι μια πλήρης επιχειρησιακή δραστηριότητα. Όταν απαιτείται ένας συνοδός, και όπου υπάρχει επαρκής φωτισμός των δρόμων. Υπάρχουν συνάδελφοι που είναι εκπαιδευτές του Κραβ Μαγκά στις ένοπλες δυνάμεις και προσέθεσαν κάποιες τεχνικές από άλλα συστήματα. Μερικές φορές μπορούμε να ανακαλύψουμε ότι πέρα από το ίδιο το όνομα, η σχέση με το Κραβ Μαγκά είναι περιστασιακή.

 

Το Επιχειρησιακό Κραβ Μαγκά βασίζεται στις δεξιότητες του παραδοσιακού Κραβ Μαγκά. Στο OKM δεν υπάρχει επινόηση νέων τεχνικών και εμείς δεν εισάγουμε τεχνικές από άλλα συστήματα, σε αντίθεση με άλλους που προσπαθούν να επανεφεύρουν τον τροχό. Στο OKM δεν ανακαλύψαμε τον τροχό, αλλά προσπαθούμε να το διορθώσουμε μέσω της μεθοδολογίας και της ανάπτυξης των πιο διαφορετικών ικανοτήτων "

 

"Υπάρχουν συστήματα που τοποθετούν τις τεχνικές δεξιότητες στο κέντρο -. Πώς να σταθεί, πώς να χτυπήσει ή πώς να αφοπλίσει ένα πρόσωπο, και γύρω από αυτό, παρουσιάζουν πρόσθετες ιδέες. Σχετικά με το σύστημά μου, η τεχνική αυτή είναι ένα μέσο και όχι ένας στόχος ", τονίζει ο Shai. "Ο δεδηλωμένος στόχος εξαρτάται από την αγορά στην οποία θα κατευθύνουμε την εκπαίδευση -.

 

Ανάπτυξη επιχειρησιακών δεξιοτήτων για τον τομέα της επαγγελματικής ασφάλειας ή την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής στην εκπαίδευση πολιτών, Όταν αναλύουμε επαγγελματικές αντιπαραθέσεις των διαφόρων φορέων ασφαλείας, είναι σαφές ότι σε πολλές περιπτώσεις το τεχνικό επίπεδο, δεν ήταν το κύριο στοιχείο που οδήγησε στην αποτυχία. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτό είναι λόγω της έλλειψης λειτουργικής ευαισθητοποίησης, και σε άλλες μια παρανόηση της κατάστασης, λανθασμένη τακτική τοποθέτηση και πολλά παραδείγματα κακής διαχείρισης των περιστατικών. Συμβαίνει συχνά σε μια αντιπαράθεση, ένας αστυνομικός να αποφασίζει για την καταχρηστική εφαρμογή της άσκησης σωματικής βίας, ή άλλων, με τα οποία, το αστυνομικό όπλο παραμένει στα χέρια του δράστη.

 

Όταν πρόκειται για έναν πολίτη, το θέμα της συνείδησης είναι πρώτα απ 'όλα. Δεν βοηθά να ξέρει πώς να αποφύγει μια επίθεση με μαχαίρι, αλλά η προληπτική ευαισθητοποίηση σχετικά με το πού να πάτε και πού να μην πάτε. Το ίδιο, αν το άτομο δεν ξέρει, πώς να ανιχνεύσει μια μη φυσιολογική συμπεριφορά. Από τη στιγμή που θα αντιμετωπίσει ένα περιστατικό που θα μπορούσε να κλιμακωθεί σε ένα επίπεδο βίας και δεν έχει τα κατάλληλα εργαλεία για την αντιμετώπιση τέτοιων συμβάντων, είναι πιθανό ότι οι αποφάσεις του σε στρεσογόνες καταστάσεις θα είναι λανθασμένες. Αυτό ισχύει για όλους τους ανθρώπους, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε ανεπαρκή αντίδραση σε τέτοια περιστατικά. Εάν είχε την νοητική ικανότητα του πώς να διαχειριστεί το περιστατικό και να αποτρέψει την κλιμάκωση της κατάστασης, το περιστατικό θα είχε τελειώσει διαφορετικά. "

 

" Η εκπαίδευση του Επιχειρησιακού Κραβ Μαγκά είναι μια πειραματική μαθησιακή διαδικασία και γίνεται με βάση της δοκιμής και του λάθους, μαζί με την αντιπαράθεση με καταστάσεις που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει". Σε όλα τα παραδοσιακά συστήματα μάχης και αυτοάμυνας, ο εκπαιδευτής λέει: «καλημέρα, θα μάθουμε σήμερα άμυνα ενάντια σε επιθέσεις με μαχαίρι, να δώσετε προσοχή». Ο εκπαιδευτής επιδεικνύει την κατάλληλη τεχνική, σπάει τα βήματα σε επιμέρους στοιχεία και οι μαθητές αρχίζουν να τα ασκούν βήμα-βήμα", αναλύει Shai. "Εγώ ωστόσο παρουσιάζω το πρόβλημα και όχι η λύση.

 

Τους τοποθετώ σε ζεύγη ή ομάδες και ζητώ από τον Α να επιτεθεί στον Β με ένα μαχαίρι. Σταδιακά βλέπουμε ότι αυτό που κυριαρχεί στην πραγματικότητα είναι το βασικό ένστικτο, πάνω στο οποίο έχω αναπτύξει τις αρχές της δράσης και αντίδρασης του συστήματος. Ο στόχος των εκπαιδευτών μου είναι να καθοδηγήσουν τους μαθητές με το σωστό τρόπο, έτσι ώστε να βρούμε την καλύτερη λύση για κάθε συγκεκριμένη κατάσταση. Το Κραβ Μαγκά έχει μια πολύ υγιή λογική, έτσι ώστε να πάρει την ίδια απάντηση 99 φορές στις 100.

 

Οι απαντήσεις, ωστόσο, θα έρθουν με διαφορετικούς και περισσότερο πολύπλοκους τρόπους και θα είναι πιο συναρπαστικό και βοηθητικό ταυτόχρονα. Αυτοί οι τρόποι βοηθούν να αναπτύξουν δεξιότητες πέραν των φυσικών, που απαιτούνται για την αυτοάμυνα και την μάχη. Αντί να του προσφέρω τα ψάρια, μπορώ να τους διδάξω πώς να τα ψαρεύουν.

 

Επιμένω από τον εαυτό μου και τους άλλους εκπαιδευτές ότι δεν πρέπει να ονομάζονται Masters ή να χρησιμοποιούν άλλους πομπώδης τίτλους, είμαστε απλώς «madrijim». κυριολεκτική μετάφραση της σχεδόν σε κάθε γλώσσα είναι «καθοδήγηση». Καθοδηγούμε τους εκπαιδευόμενους μας στο σωστό μονοπάτι για να βρούν τη βέλτιστη λύση. "

 

«Δεν διδάσκω ασκήσεις. Στα παραδοσιακά συστήματα, υπάρχει μια άσκηση για κάθε κατάσταση. Έμαθα από την εμπειρία μου ότι οι άνθρωποι δυσκολεύονται να θυμούνται πολλές ασκήσεις για πολλές καταστάσεις. Κινητήρα μάθησης συνεπάγονται ότι, προκειμένου να κινείται με ακρίβεια το άτομο πρέπει να ασκηθεί πολλές ώρες και με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δεν είναι πάντα εφικτό. Για αυτό το επίπεδο απαιτούνται χρόνια εκπαίδευσης, αλλά δεν έχουμε πάντα μια ζωή για να το κάνουμε», εξηγεί με επαγγελματισμό. «Διδάσκουμε τις αρχές της δράσης και της αντίδρασης. Η άσκηση διδάσκεται σήμερα σε άλλα συστήματα, ειδικά σε μια συγκεκριμένη κατάσταση, γεγονός που απαιτεί την ανάπτυξη και τη διδασκαλία των νέων ασκήσεων. Ένα πρόσωπο που απειλεί με το όπλο μπορεί να το κάνει με το δεξί χέρι ή το αριστερό, με ένα ή δύο χέρια, απομακρυσμένα ή κοντά στο σώμα, δεξιά ή αριστερά, εμπρός, πίσω, ή ενώ κάθεται σε ένα λεωφορείο, κλπ .. δεν μπορείτε να γνωρίζετε εκ των προτέρων τι ακριβώς θα κάνει ο επιτιθέμενος. Στην κατάσταση στην οποία ο μαθητής έχει εκπαιδευτεί προκειμένου να μάθει πολλά από τις ασκήσεις, η «μεταφορά» των γνώσεων που πρέπει να εφαρμόζεται σε μια νέα κατάσταση είναι πιο δύσκολη από ό, τι γι 'αυτόν που μαθαίνει τις αρχές μας ". Και λειτουργεί στην πραγματικότητα. "Έχω μόλις επιστρέψει από το Περού.

 

Ο ασκούμενος ενός από τους εκπαιδευτές μου, ένας μαθητής 25 ετών, επέστρεφε από ένα πάρτυ με δύο φίλους, με ταξί," περιγράφει ο Shai. "Οι δύο φίλοι κατέβηκαν πριν και μετά από αρκετά μέτρα, σταματά το ταξί. Στη Νότια Αμερική υπάρχουν μέρη όπου ο οδηγός συνεργάζεται με τους εγκληματίες. Σε αυτή την περίπτωση ήταν οδηγός ταξί ο οποίος γύρισε στο κάθισμά του και φώναξε να του δώσει ότι είχε, αμέσως τον σημάδεψε με όπλο.

 

Ο επιβάτης ήταν εντελώς έκπληκτος, το είπε στον εκπαιδευτή, για να εξηγήσει τι συνέβη, και είπε: «Αρχικά συμπεριφέρθηκα σαν ένα παιδί, ο εκπαιδευτής μου με δίδαξε – να μήν προσπαθώ να είμαι Σούπερμαν-. Του έδωσα τα χρήματα, τότε φώναξε να μου δώσεις περισσότερα, και με την κάννη του όπλου με χτύπησε στο μέτωπο. Συνειδητοποίησα ότι ο οδηγός δεν επρόκειτο να σταματήσει. Εκείνη τη στιγμή αποφάσισα να εφαρμόσω τις αρχές που μου έχουν διδάξει, ακόμα κι αν ποτέ δεν τις είχα ασκήσει σε συγκεκριμένη κατάσταση ». Το θύμα κατάφερε να ξεφύγει μετά την αφόπλιση του επιτιθέμενου χωρίς κανένα πρόβλημα».

 

Όλα βασίζονται στην άσκηση όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα γίνεται, και συχνά σε καταστάσεις έκπληξης. "Υψηλό επίπεδο δεξιοτήτων, δεν είναι υποχρεωτικό να το κάνεις ενστικτωδώς," αναφέρει ο Shai. "Το πρόβλημα είναι ότι σήμερα οι άνθρωποι δεν είναι συγκεντρωμένοι στο γύρω περιβάλλον, αλλά στα τηλέφωνά τους. Διασχίζοντας το δρόμο, ενώ γράφουν SMS, καθώς και κατά την οδήγηση.

 

Όταν κάνουμε ένα διάλειμμα στην εκπαίδευση, και κάποιος πηγαίνει με ένα ποτήρι νερό στο χέρι, κάποιος άλλος θα ουρλιάξει και θα του επιτεθεί. Στην αρχή το «θύμα» θα ψάξει για το πού θα πετάξει το γυαλί . Έτσι, ασκούνται σε τουλάχιστον αναμενόμενες καταστάσεις έκπληξης - όταν κάποιος πρόκειται να ντυθεί, ή να βγεί έξω ή ακόμα και να του επιτεθεί κάποιος ενώ προπονείται με άλλον. Ποτέ δεν θα είναι 100% αλήθεια, αλλά, όσο το δυνατόν πλησιέστερα στην πραγματικότητα.

 

Εάν εκπαίδευα έναν κανονικό πολίτη, ένα δάσκαλο του σχολείου, ή έναν επιχειρηματία, και βοηθούσα στην ανάπτυξη της δυνατότητάς του για έγκαιρη ανίχνευση ενός ασυνήθιστου φαινομένου, λήψης αποφάσεων σε καταστάσεις άγχους ή την εκτέλεση της πνευματικής του δεξιότητας - που σχεδόν κανείς δεν κάνει -. μαζί με την εφαρμογή σωματικών δεξιοτήτων, θα είχα συμβάλει στην καθημερινή τους ζωή. Εν τω μεταξύ, θα μάθαιναν πώς να υπερασπιστούν τον εαυτό τους, να επιτίθενται ή να αποφεύγουν δύσκολες καταστάσεις, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. "

 

Αυτό που ξεκίνησε ως ένα σύνολο βελτίωσης ιδεών, έγινε ένα οργανωμένο σύστημα μάχης.
Ο Gabi Shai συνάντησε έναν παλιό φίλο από το στρατό ο οποίος διαχειρίζεται το Κραβ Μαγκά και τις πολεμικές τέχνες στη σχολή εκπαίδευσης της Ακαδημίας Φυσικής Αγωγής που βρίσκεται στο Ινστιτούτο Wingate. "Του είπα για το έργο μου και με προσκάλεσε να παραστώ στα μαθήματα εκπαίδευσης πολεμικών τεχνών.

 

Εκεί διδάσκουν μεθοδολογία κατάρτισης και αθλητικής επιστήμης. Η δουλειά μου ήταν να υποβάλω λεπτομερές πρόγραμμα κατάρτισης Κραβ Μαγκά προσαρμοσμένο στη μεθοδολογία μου. Αυτό ήταν η επίσημη διαδικασία πιστοποίησης. Το πρόγραμμα έχει εγκριθεί. Εκτός από αυτό, μαζί προσπαθούμε να διορθώσουμε την ανυποληψία ότι το Κραβ Μαγκά έχει χάσει τον έλεγχο του συστήματος σε πολλές χώρες ".

 

Η παραπάνω αρνητική φήμη πηγάζει από το γεγονός ότι το Κραβ Μαγκά δεν έχει καμία εποπτεία και έγινε ένα πεδίο ξεσπάσματος μετά το θάνατο του Lichtenfeld. Μερικοί μαθητές με επαγγελματικό και επιχειρηματικό όραμα, εξαπλώνουν με επιτυχία το σύστημα στο εξωτερικό, αλλά έχασε τον έλεγχο, και τώρα ο καθένας μπορεί να ανοίξει το δικό του Κραβ Μαγκά εκπαιδευτικό ίδρυμα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Στο Ισραήλ, ο εκπαιδευτής πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό και προσόντα από ακαδημαϊκό ίδρυμα και από το Zinman College, το μεγαλύτερο εξουσιοδοτημένο όργανο στο Ισραήλ.

 

«Έλαβα την αποστολή για να γίνω εκπρόσωπος του Zinman για την προώθηση των δραστηριοτήτων τους στη Λατινική Αμερική», λέει ο Shai. "Σήμερα έχω αυτή την πολυτέλεια, και πέρα από τις μεθόδους μου, τα μαθήματα είναι ανοιχτά σε όποιον θέλει να επιστρέψει στις ρίζες του παραδοσιακού Κραβ Μαγκά και σε όποιον θέλει να εισαχθεί στη βάση δεδομένων του Zinman College.

 

Στο εγγύς μέλλον , πιστοποιητικά εκπαιδευτών που έχουν παρακολουθήσει με επιτυχία τέτοια πορεία, θα απεικονίζεται στο web-site της ακαδημίας. Ακόμα κι αν το Κραβ Μαγκά δεν είναι ένα ελεγχόμενο θέμα το οποίο απαιτεί «άδεια εξαγωγής», δουλεύω με όλες τις εγκρίσεις του ισραηλινού Υπουργείου Άμυνας. είμαι, επίσης, σύμβουλος και λέκτορας στο Διεθνές Ινστιτούτο ηγεσίας όπου είμαι μέρος της ομάδας που διαχειρίζεται πολιτικά σχέδια ασφάλειας, παράλληλα με την εργασία μου με τις Ειδικές Δυνάμεις ».

 

Ποίος λοιπόν μπορεί να ασκήσει το Επιχειρησιακού Κραβ Μαγκά; "Σε πολλά μέρη οι άνθρωποι εξακολουθούν να διδάσκουν όπως διδάσκεται πριν από 40 χρόνια, είναι δύσκολο να γίνουν αλλαγές. Στο εξωτερικό, έχω εκπαιδευτές των οποίων η διαδικασία εκπαιδευσης διαρκεί 8 με 10 μήνες. Η προσέγγιση είναι ότι οι μελλοντικοί εκπαιδευτές είναι ήδη Krav Maga εκπαιδευτές ή επαγγελματίες σε καλό επίπεδο δεξιοτήτων. Μερικές φορές οι τοπικοί αντιπρόσωποι διδάσκουν, τους μελλοντικούς OKM εκπαιδευτές τις βασικές δεξιότητες, πριν από την έναρξη της ειδικής εκπαίδευσης τους. "

 

Αν έρχονται με Krav Maga background, γιατί η κπαίδευση διαρκεί τόσο καιρό; «Γιατί δεν θεωρώ το OKM ως επιχείρηση, αλλά μια προσωπική επιθυμία να μοιραστώ την επαγγελματική μου γνώση και εμπειρία με τους άλλους. Το δεύτερο πράγμα είναι το περιεχόμενο. Από τη στιγμή που θεωρώ ότι η σωματική ικανότητα / τεχνική δεν είναι ο στόχος, οι δεξιότητες της ζωής δεν μαθαίνονται σε μία μέρα.
H εκπαίδευση του OKM η οποία έχει εξαπλωθεί σε πολλές χώρες στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική αποτελείται από πέντε στάδια της καινοτόμου μεθόδου διδασκαλίας. Το πρώτο βήμα είναι η πρακτική-θεωρητική κατάρτιση για τη διδασκαλία των αρχών του OKM. Η δεύτερη φάση, αρχίζει να ρυθμίζει τη δημιουργικότητα.

 

"Λόγω της απόστασης, και του ότι έχω εκπαιδευτές σε διάφορες χώρες και δεν μπορώ να ζήσω τρεις μήνες σε κάθε χώρα, συνεχίζω να τους εκπαιδεύω με έναν εικονικό τρόπο. Μοιράζομαι πραγματικά γεγονότα σε βίντεο και τα παιδιά πρέπει να αναλύσουν αυτά τα περιστατικά από διαφορετικές οπτικές γωνίες, όχι μόνο από τον τεχνικό μέρος.

 

Στο τέλος αυτής της διαδικασίας, μετά από τον εντοπισμό και δείχνοντας τα σχετικά συστατικά, θα πρέπει να μεταφέρουν τα θέματα που συζητήθηκαν, από τη θεωρία στην πράξη, μέσα από την προετοιμασία μιας σειράς συγκεκριμένων ασκήσεων. Στην τρίτη ενότητα, θα πρέπει να μου στέλνουν σύντομα βίντεο με την τεχνική και την τακτική του περιεχομένου, ώστε να μπορώ να δω, να αναλύσω και να στείλω πίσω τις παρατηρήσεις μου. "

 

"Η τέταρτη ενότητα είναι η υλοποίηση μιας ακαδημαϊκής εργασίας. Καλούνται να επιλέξουν ένα θέμα, για παράδειγμα, την προσαρμογή των αρχών της εκπαίδευσης του OKM για τα άτομα με φυσικούς περιορισμούς." Κάποιοι αποφασίζουν να εκτελέσουν την εργασία για το θέμα της λήψης αποφάσεων κάτω από πίεση, ή τη διαχείριση βίαιων επεισοδίων, τον έγκαιρο εντοπισμό της ύποπτης συμπεριφοράς ή τη μη φυσιολογική συμπεριφορά, κλπ .

 

Θα πρέπει να καθορίσουν το θέμα με αντικειμενική ματιά και λεπτομερώς, τα θεωρητικά θεμέλια του θέματος, και φυσικά, πώς να θέσουν τη θεωρία στην πράξη μέσα από την προετοιμασία ενός εργαστηρίου με 5 ή 6 συνεδρίες, στις οποίες θα πρέπει να παρουσιάσουν το πώς το επιλεγμένο θέμα θα μπορούσε να διδάσκεται στην εκπαίδευση του OKM.

 

Η ιδέα είναι να μην μείνουν στη θεωρία, αλλά βάζοντας τη θεωρία στην πράξη, διότι μόνο η θεωρία δεν μας βοηθά. "Ως προστιθέμενη αξία, η διαδικασία αυτή με βοηθά να κρατήσω το μυαλό μου ενεργό καθώς οι εργασίες υποβάλλονται στα αγγλικά, ισπανικά, ιταλικά, πορτογαλικά και γαλλικά," λέει ο Γκάμπι. Η τελευταία ενότητα και πάλι διεξάγεται σε καθεμία από τις χώρες στις οποίες ο κάθε φοιτητής πρέπει να εφαρμόσει την ακαδημαϊκή εργασία του σε μια σχετική εκπαίδευση για το συγκεκριμένο θέμα που έχει επιλέξει - τη λήψη αποφάσεων, τη βία λόγω φύλου, κλπ.

 

Οι εκπαιδευτές που εκπαιδεύονται από μένα, έχουν τοπικά σχολεία OKM και εκτελούν διάφορες δραστηριότητες, όπως την περιοδική εκπαίδευση για τους εκπαιδευόμενους και ειδικά εργαστήρια για τους επιχειρηματίες, φύλακες VIP, ενδοοικογενειακή βία και την εργασία με τα παιδιά και τους νέους στα σχολεία. "Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην οργάνωση των μαθημάτων στο Ισραήλ. Το επόμενο μάθημα στο Ισραήλ θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο του 2016. Περισσότεροι από 20 άνθρωποι από την Ιταλία έχουν ήδη εγγραφεί. Πρόκειται για μια εντατική εκπαίδευση που ενσωματώνει το OKM, με την επιβίωση στην έρημο και τον τουρισμό στην Ιερά Γη ".

 

Πώς μπορεί ένας πολίτης, να κάνει αυτό το είδος της δραστηριότητας;
"Στην Ευρώπη σήμερα, οι κύριες ακαδημίες του OKM βρίσκονται στην Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα. Ενώ το Επιχειρησιακό Κραβ Μαγκά είναι« το μωρό »μου, αυτό δεν είναι η μοναδική μου δραστηριότητα. Τα συνεχή ταξίδια μου μέχρι στιγμής δεν μου επέτρεψαν να αναπτύξω μια νέα γενιά εκπαιδευτών του OKM στο Ισραήλ, γεγονός που καθιστά δύσκολο να ανοίξω μια τοπική ακαδημία και συνεχιζω να ταξιδεύω στο εξωτερικό για περιόδους ενός μήνα ή περισσότερο. Έχω την πρόθεση να πραγματοποιήσω σύντομα εργαστήρια και εκπαίδευση σε μικρές ομάδες. Αλλά ενώ βλέπω αυτές τις επιλογές, οι δραστηριότητες στο εξωτερικό μεγαλώνουν.

 

Για παράδειγμα, αυτές τις μέρες αρχίζουμε να αναπτύσσουμε την επιχείρηση με τρεις νέους αντιπροσώπους στη Βραζιλία, πέρα από τη δέσμευσή μου για την Ακαδημία Φυσικής Αγωγής Zinman στο Wingate. Τελειώνοντας μια εκπαίδευση κατά τη διάρκεια των προπονητών πολεμικών τεχνών την Ακαδημία Zinman, με πλησίασαν ορισμένοι από τους συμμετέχοντες και αναρωτιόντουσαν που μπορούσαν να συμμετέχουν σε προγράμματα εκπαίδευσής μου.

 

Η απάντησή μου ήταν ότι η πλησιέστερη ακαδημία βρίσκεται στην Αθήνα. Τι κάνουμε ?, αυτή είναι η πραγματικότητα. Πιστεύω ότι εντός των περιορισμών που περιγράφονται πιο πάνω, μπορώ να δεσμευτώ για σύντομα εργαστήρια στο σπίτι.

 

Πάντα έχω στο μυαλό το άνοιγμα της ακαδημίας για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων για τη ζωή, του οποίου οι δραστηριότητες θα πρέπει να βασίζονται στις αρχές του Επιχειρησιακού Κραβ Μαγκά, την ανάπτυξη πρόσθετων θεμάτων, όπως η ηγεσία, η ομαδική εργασία, η λήψη αποφάσεων, κ.λπ. Αλλά για να δημιουργήσουμε κάτι στο κατάλληλο επίπεδο, πρέπει να βρεθεί ένας άλλος "τρελός" που θα ρωτήσει πόσο χρειαζόμαστε, ας το κάνουμε μαζί. "

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ  ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΟΚΜ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ECFPOgrafeia

.

Η OPERATIONAL KRAV MAGA HELLAS θέλοντας να ενισχύσει και στηρίξει το έργο του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Φιλών Αστυνομίας (E.C.F.PO. Εθνικό Τμήμα) που έχει ως κύριο σκοπό και να φέρει πιο κοντά τον πολίτη με τον αστυνομικό, είναι σε ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσει ότι τα μέλη μας που πληρούν τις προϋποθέσεις  θα μπορούν να εγγράφουν στο παραπάνω σύνδεσμο.

.

Περισσότερες πληροφορίες στο Τηλ.: 694 9073657 Χριστοδούλου Μιχαήλ

 

Find us on 

Our Blog

 On twitter

Twitter Logo Hd Png 03

.
.